З 1 по 5 липня 2024 року студенти кафедри філософії і суспільних наук взяли участь у літній школі-тренінгу «Соціальна згуртованість через залучення молоді», яка відбулася у Києві в межах всеукраїнського проєкту «Голоси молоді за соціальну згуртованість та мир у громадах».

Відгук про участь у школі здобувачки вищої освіти, яка навчається за освітньою програмою “Аналітика суспільно-політичних процесів”, старости групи ФА-231 Оксани Шуби.

01.07.2024

Першого дня всі були стомлені з дороги та ще не знайомі один з одним (ті, хто з різних міст). Тренінги розпочалися із різноманітних завдань та вправ для знайомства, щоб ми запам’ятали один одного та дізнались якісь факти із життя різних людей, аби сформувати асоціації та запам’ятати більшість учасників. Учасники ділилися своїми очікуваннями від цієї школи-тренінгу.

Першою була інтерактивна лекція про молодіжну політику Ради Європи. Нам розповіли про основні поняття, що таке «молодіжна політика», «Рада Європи», «молодь», про інструменти та форми її реалізації. Працювали у міні-групах на виявлення рис та явищ, що відбуваються, якщо молодіжна політика формується «за» та «без» участі молоді.

Далі інтерактивна лекція про гендерну рівність та недискримінацію меншин. Нам надали основну інформацію про проблему та види дискримінації, після чого була робота в малих групах на виявлення та методи запобігання дискримінації на реальних випадках в Україні. Також обговорювали тему «від узагальнень до стереотипів».

Загалом перший день був присвячений ознайомленню. Ознайомленню із метою та завданнями, які ставили перед собою організатори школи-тренінгу для тренерів «Соціальна згуртованість через залучення молоді», а також перед учасниками на ці 5 днів. Ознайомленню учасників між собою та з основними правилами участі. Ознайомленню з основними поняттями міжнародної молодіжної політики. І з першого ж дня було багато роботи в командах, де ми знайомились, обмінювались досвідом та на практиці засвоювали надану інформацію.

02.07.2024

Другий розпочався з інформаційного повідомлення-презентації про гуманітарне реагування та потреби молоді під час війни. Ми вчились розрізняти поняття «потреб» та «цінностей». Працювали в групах над виявленням потреб, цінностей та способів їх забезпечення відповідно до різних соціальних груп серед молоді. Вибудовували ієрархію потреб особистих та конкретних соціальних груп молоді.

Прослухали інформаційне повідомлення про цінності у суспільстві та їх значення. Працювали у групах, розділених за містами, з яких приїхали учасники, створювали «Карту цінностей міста» та презентували перед учасниками.

Слухали інформацію про «Поняття «соціальною згуртованості» та «солідарності»». Після чого працювали в командах. Перший вид роботи був направлений на аналіз особливостей соціальної згуртованості в місцевих громадах на основі розбору реальних прикладів за участі молоді. Другий вид роботи був направлений на виявлення потреб, цінностей та способів їх забезпечення серед суспільства під час війни та в повоєнний період.

Загально другий день був присвячений темі гуманітарних викликів для молоді у воєнний та повоєнний час. Ми отримали основну інформацію, на основі якої вчилися виявляти потреби та цінності суспільства й конкретних соціальних груп молоді. А на основі створеного портрету соціальної групи генерували ідеї та заходи задля забезпечення їх потреб.

03.07.2024

Третій день розпочався з інтерактивної лекції про права людини та участь молоді у формуванні та реалізації молодіжної політики. Розглядали різновиди та особливості форм участі молоді у громадах, а також ефективні способи залучення молоді. На основі цієї інформації працювали в групах та оцінювали ефективність способів реалізації молодіжної політики у громадах на конкретних прикладах.

Наступною була лекція про методи виявлення потреб: вуличне опитування, гугл-форми, фокус-групи. У малих групах працювали з вправою «Павутина проблем», яка була спрямована на виявлення потреб та способів їх забезпечення відповідно до існуючих проблем у громадах. Також приймали участь у симуляційній грі «Волонтерська служба», у якій кожен учасник відповідно до своєї ролі зміг на практиці виявити проблеми, які виникають під час організації заходів та залучення до них молоді.

Далі були лекції про залучення цільової аудиторії до участі у заходах та нетворкінг. Робота в групах була спрямована на дослідження на конкретних прикладах історій успіху та оцінюванні методів залучення аудиторії.

Отже, третій день був присвячений забезпеченню участі молоді у формуванні та реалізації молодіжної політики на місцевому, регіональному та державному рівнях, методам виявлення потреб цільової аудиторії та способам її залучення до участі в заходах.

04.07.2024

Четвертий день розпочався з лекції про розвиток компетенції молоді для участі через неформальну освіту. Робота в групах була присвячена розробці та презентацію контент плану відповідно організації та з урахуванням потреб цільової аудиторії.

Також приймали участь в інтерактивній лекції та дискусії щодо особливостей неформальної освіти молоді у воєнний та повоєнний час.

Робота в групах передбачала участь в симуляційній грі «Планета можливостей», де кожна з команд розробляла портрет молоді під час війни та після ії завершення, з урахуванням їх проблем, потреб і цінностей. А також на основі цього портрету розробляли стратегії щодо вирішення цих проблем та індикаторів покращення ситуації.

Четвертий день був присвячений генерації ідей та розробці конкретних дій щодо молодіжної роботи та неформальної освіти молоді як інструменту участі.

✅ 05.07.2024

П’ятий день розпочався з роботи у командах, розділених за своїм містом. Команди займалися розробкою детального плану молодіжних акцій участі. Кожна команда мала продумати мету, завдання, проблематику свого проєкту, виявити цільову аудиторію, сформувати план активностей, комунікаційний план, сформулювати орієнтовні результати та індикатори, продумати можливі ризики та шляхи їх мінімізації тощо.

Після чого був семінар з планування молодіжних акцій участі, на якому команди презентували свої розроблені стратегії, відповідали на запитання учасників.

Завершення нашої роботи відбувалось у вигляді обговорення, рефлексії та індивідуальній оцінці кожного учасника щодо школи-тренінгу.

Загальний відгук:

Я, Шуба Оксана Олексіївна, здобувачка вищої освіти Національного університету «Чернігівська політехніка» спеціальності «Філософія» в складі групи з п’яти студентів університету брала участь у п’ятиденній літній школі-тренінгу для тренерів «Соціальна згуртованість через залучення молоді».

Загальні враження від проєкту «Голоси молоді за соціальну згуртованість та мир у громадах» для мене є позитивними. Мені сподобалась чітка організація школи-тренінгу, багато командної роботи, обмін досвідом та нові знайомства, що в перспективі дають можливості співпраці та розвитку участі молоді в Україні.

Школа-тренінг надала особисто мені багато корисних інструментів та нових знань, які я залюбки буду використовувати під час реалізації молодіжних заходів у своїй громаді. Наприклад, я зрозуміла важливість молодіжної політики для країни та дізналась різновиди форм участі молоді у її формування та реалізації.

Отже, цей досвід є для мене досить цінним та якщо б мені запропонували взяти участь у подібному проєкті я би звісно погодилася. Тому хочу виразити свою вдячність за надання можливостей для розвитку своїх здібностей, адже, на мою думку, проведення подібних заходів має неабиякий позитивний вплив на громади та на українську молодь в цілому.

Коментувати

Поширити

У категорії:

Uncategorized,

Останнє оновлення: 26 Липня, 2024